PROWADZĄCY

Specjalistka z zakresu finansów publicznych, długoletnia księgowa w jednostce samorządu terytorialnego. Autorka artykułów, praktyk, szkoleniowiec w dziedzinie finansów publicznych oraz
rachunkowości.

PROGRAM:

  1. Osoby odpowiedzialne za tworzenie propozycji procedur oraz ich wdrożeniem w życie, a także nadzór na przebiegiem prac przed, w trakcie jak i po inwentaryzacji.
  2. Opracowanie planu i harmonogramu inwentaryzacji.
  3. Wydanie zarządzenia w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji.
  4. Powołanie przewodniczącego oraz członków komisji inwentaryzacyjnej, oraz przypisanie im podstawowych obowiązków.
  5. Szkolenie członków komisji inwentaryzacyjnej.
  6. Inwentaryzacja w dobie pandemii koronawirusa, a możliwość zmiany metody inwentaryzacji – wyjaśnienia oraz stanowisko Ministerstwa Finansów.
  7. Spis z natury – praktyczne wskazówki.
  8. Właściwe wypełnianie arkuszy spisu z natury.
  9. Zasady i odpowiedzialność w zakresie podmiotowym i przedmiotowym przy potwierdzeniu salda.
  10. Podstawowe czynności i dokumentacja w inwentaryzacji metodą weryfikacji.
  11. Znaczenie znakowania składników majątkowych oraz pól spisowych.
  12. Teren strzeżony.
  13. Dokumentowanie czynności inwentaryzacyjnych na poszczególnych etapach.
  14. Protokół różnic inwentaryzacyjnych.
  15. Końcowe wnioski i rekomendacje.
  16. Kontrola i nadzór.
  17. Przykładowe zarządzenie.
  18. Załączniki – wzory niezbędnych formularzy, przykładowych rozwiązań i wyjaśnień.
  19. Dyskusja.