PROWADZĄCY:
Radca prawny i doświadczony trener. Prowadzi indywidualną praktykę w formie Kancelarii Radcy Prawnego. Świadczy usługi prawne dla spółek prawa handlowego i organów administracji publicznej. Specjalizuje się w prawie administracyjnym, gospodarczym, prawie pracy. Od kilku lat prowadzi szkolenia dla jednostek samorządu terytorialnego, ośrodków pomocy społecznej, urzędów pracy, instytucji kultury, przedsiębiorców, zarządów i pracowników spółek handlowych różnych szczebli.
PROGRAM:
- Różnica między skargą, wnioskiem a zgłoszeniem zewnętrznym.
- Podstawy prawe skargi, wniosku i zgłoszenia zewnętrznego.
- Organy jednostek samorządu terytorialnego jako zobowiązane do wprowadzenia procedury zgłoszeń zewnętrznych.
- Osoby uprawnione do złożenia skargi, wniosku, zgłoszenia zewnętrznego.
- Sposoby i formy złożenia skargi, wniosku , zgłoszenia zewnętrznego.
- Procedura zgłoszeń zewnętrznych przyjęta przez Radę Gminy / Powiatu.
- Osoby upoważnione do przyjmowania zgłoszeń zewnętrznych.
- Jak procedować skargę – krok po kroku ( weryfikacja, przekazanie według właściwości, praca w komisji skarg i wniosków, ustalenia wyjaśnienia, opinia komisji, uchwała rady-zawiadomienie, terminy ).
- Jak procedować wniosek – krok po kroku ( weryfikacja, przekazanie według właściwości, praca w komisji skarg i wniosków, ustalenia wyjaśnienia, opinia komisji, uchwała rady-zawiadomienie, terminy ).
- Jak procedować zgłoszenie zewnętrzne przyjęcie zgłoszenia – krok po kroku ( weryfikacja, przekazanie zgłoszenia do organu właściwego do podjęcia działań następczych, Odstąpienie od przekazania, Informacja dla sygnalisty, Postępowanie wyjaśniające, Rozpatrzenie zgłoszenia i podjęcie działań następczych, informacja zwrotna dla sygnalisty ).
- Zaświadczenia – tryb i sposób wydawania przy zgłoszeniach zewnętrznych.
- Rejestr zgłoszeń zewnętrznych.
- Rejestr skarg i wniosków.
- Sprawozdawczość.