PROWADZĄCY:

Radca prawny i doświadczony trener. Prowadzi indywidualną praktykę w formie Kancelarii Radcy Prawnego. Świadczy usługi prawne dla spółek prawa handlowego i organów administracji publicznej. Specjalizuje się w prawie administracyjnym, gospodarczym, prawie pracy. Od kilku lat prowadzi szkolenia dla jednostek samorządu terytorialnego, ośrodków pomocy społecznej, urzędów pracy, instytucji kultury, przedsiębiorców, zarządów i pracowników spółek handlowych różnych szczebli.

PROGRAM:

  1. Różnica między skargą, wnioskiem a zgłoszeniem zewnętrznym.
  2. Podstawy prawe skargi, wniosku i zgłoszenia zewnętrznego.
  3. Organy jednostek samorządu terytorialnego jako zobowiązane do wprowadzenia procedury zgłoszeń zewnętrznych.
  4. Osoby uprawnione do złożenia skargi, wniosku, zgłoszenia zewnętrznego.
  5. Sposoby i formy złożenia skargi, wniosku , zgłoszenia zewnętrznego.
  6. Procedura zgłoszeń zewnętrznych przyjęta przez Radę Gminy / Powiatu.
  7. Osoby upoważnione do przyjmowania zgłoszeń zewnętrznych.
  8. Jak procedować skargę – krok po kroku ( weryfikacja, przekazanie według właściwości, praca w komisji skarg i wniosków, ustalenia wyjaśnienia, opinia komisji, uchwała rady-zawiadomienie, terminy ).
  9. Jak procedować wniosek – krok po kroku ( weryfikacja, przekazanie według właściwości, praca w komisji skarg i wniosków, ustalenia wyjaśnienia, opinia komisji, uchwała rady-zawiadomienie, terminy ).
  10. Jak procedować zgłoszenie zewnętrzne przyjęcie zgłoszenia – krok po kroku ( weryfikacja, przekazanie zgłoszenia do organu właściwego do podjęcia działań następczych, Odstąpienie od przekazania, Informacja dla sygnalisty, Postępowanie wyjaśniające, Rozpatrzenie zgłoszenia i podjęcie działań następczych, informacja zwrotna dla sygnalisty ).
  11. Zaświadczenia – tryb i sposób wydawania przy zgłoszeniach zewnętrznych.
  12. Rejestr zgłoszeń zewnętrznych.
  13. Rejestr skarg i wniosków.
  14. Sprawozdawczość.