PROWADZĄCY:

Radca prawny i doświadczony trener. Prowadzi indywidualną praktykę w formie Kancelarii Radcy Prawnego. Świadczy usługi prawne dla spółek prawa handlowego i organów administracji publicznej. Specjalizuje się w prawie administracyjnym, gospodarczym, prawie pracy. Od kilku lat prowadzi szkolenia dla jednostek samorządu terytorialnego, ośrodków pomocy społecznej, urzędów pracy, instytucji kultury, przedsiębiorców, zarządów i pracowników spółek handlowych różnych szczebli.

PROGRAM:

  1. Czym praktycznie są doręczenia elektroniczne? Jakiej korespondencji dotyczą doręczenia elektroniczne. Czy możemy wysyłać zwykłe listy doręczeniami elektronicznymi. Czy po wejściu edoręczeń istnieje możliwość wysyłania korespondencji mailowo.
  2. Doręczenia elektroniczne w postępowań administracyjnych:
  • Dokumentowanie wyszukiwania w BAE, skutki doręczenia a art. 7 ustawy o doręczeniach elektronicznych.
  • 14 kpa a zasada pisemności, dokumenty elektroniczne, rodzaje podpisów, pieczęcie elektroniczne,
  • Wszczynanie postępowań administracyjnych.
  • Prowadzenie postępowania a wpis strony do BAE, jak doręczać korespondencję w dalszym toku postępowania.
  • Odmiejscowienie doręczeń.
  • Kiedy dochodzi do skutecznego doręczenia korespondencji w toku postępowania
  • 63 kpa i 64 kpa w praktyce- jakie wywołuje skutki
  • Terminy załatwiania spraw administracyjnych.
  • Hierarchia doręczeń w kpa
  • Doręczenia pełnomocnikowi
  • Natychmiastowa wykonalność decyzji a sposób jej doręczania
  • Wydruki na guncie art. 39 (3) kpa
  • Wydawanie decyzji administracyjnych i ich doręczanie a wyłączenia od stosowania edoręczeń.
  • Data wydania decyzji a data faktycznego złożenia podpisu elektronicznego
  • Ostateczność decyzji a zaświadczenie.
  • Odpisy i wyciągi, uwierzytelnianie dokumentów papierowych i elektronicznych
  • Zmiany od 13 lipca 2025r. wprowadzone ustawą deregulacyjną -mczy mają wpływ na doręczenia elektroniczne
  1. Doręczenia elektroniczne w toku postępowań w sprawach skarg i wniosków.
  2. Doręczenia elektroniczne w toku udostępniania informacji publicznej.
  3. Kto jest zobowiązany do wysyłania korespondencji doręczeniami elektronicznymi a kto jest zobowiązany wyłącznie do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych?
  4. Krajowy system edoręczeń – z jakich elementów się składa.
  5. Jak wyszukiwać adresata w skrzynce do doręczeń, problemy i praktyczne wskazówki w dokumentowaniu braku adresu do doręczeń czy awarii systemu.
  6. Jak wyglądają doręczenia w ramach PURDE w podmiotach publicznych Znaczenie Bazy Adresów Elektronicznych ( BAE) , skutki wpisu do BAE, czy można zrezygnować z adresu do doręczeń elektronicznych.
  7. Doręczanie korespondencji za pomocą PURDE – Dowody potwierdzające ( dowody wysłania, dowody otrzymania, dowody jako nieodłączna część korespondencji,).
  8. Jak wyglądają doręczenia w ramach PUH – Publicznej Usługi Hybrydowej. Możliwe scenariusze przy realizacji PUH. Potwierdzenie nadania, potwierdzenie doręczenia, niedoręczenie przesyłki, raporty, zwroty do nadawcy. Kiedy dochodzi do doręczenia. Zrównanie wydruku mocą z dokumentem elektronicznym.
  9. Kiedy nie będziemy stosować przepisów ustawy o doręczeniach elektronicznych a kiedy nie będziemy stosować PURDE i PUH.
  10. Relacja między doręczeniami elektronicznymi a EPUAP, czy można będzie użytkować EPUAP i na jakich zasadach od 2026r.
  11. Kwalifikowane Usługi Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego KURDE – na czym polegają, kogo dotyczą, zasady, czy możliwe jest doręczenie korespondencji od pomiotu niepublicznego do publicznego, przykłady w przypadku prowadzenia postępowań administracyjnych przez organy.
  12. Wysyłanie korespondencji masowej – problemy.
  13. Archiwizacja przy doręczeniach elektronicznych – problematyka.
  14. Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją a jej wpływ na doręczenia elektroniczne.
  15. Dyskusja.